Det såkaldte dyrevelfærdsmærke skulle have fået forbrugerne til at handle mere bevidst – men ligner en fiasko.
Ifølge hjemmesiden www.indblik.net har mærket kostet skatteyderne intet mindre end 17 mio. kr. men er alligevel ingen garanti for, at kunden får mere dyrevelfærd for pengene. Der var nemlig i forvejen andre mærkningsløsninger.
”Med de eksisterende mærker står det ikke nødvendigvis klart for forbrugeren, hvad de handler om”, forklarer Mette Kirkeskov Sie, som er sektionsleder i Fødevarestyrelsen.
”Men som sagt er vores mål, at vi en dag står med et samlet mærke. Det vil være bedst for forbrugeren”, tilføjer hun.
Du kan læse hele nyheden fra www.indblik.net via linket HER.
Hjemmesiden Indblik.net sætter dagligt fokus på blandt andet det offentliges anvendelse af skatteborgernes penge, den enkelte borgers frihed i forhold til stat og kommune, årsagen til klimaforandringerne, det private erhvervsliv som selve grundlaget for velfærdsstaten – samt på målinger/følelser i relation til regulering af landbruget.
Af Christian Ingemann Nielsen, cin@baeredygtigtlandbrug.dk