Sløjt salg af plantebaserede fødevarer

Forbrugerne har endnu ikke taget de mere alternative produkter til sig, lyder det fra slagterikoncern

penge1000x400

”Vi vil gerne investere i at udvikle og sælge mere økologi og plantebaseret, men når det kommer til stykket, skal der to til tango. I sidste ende afhænger volumen og dermed tempoet mod en bæredygtig fremtid for fødevarer, om forbrugerne tager det til sig”.

Sådan skriver Frederik Vilhelm Greibe – Danish Crowns direktør for public affairs – i et debatindlæg i Jyllands-Posten.

Anledningen er, at Danish Crowns plantebaserede brand Den Grønne Slagter på ingen måde har levet op til forventningerne. Det får nu slagterikoncernen til at advare forbrugerne om, at vælger de ikke produkterne, kan det gå ud over den nødvendige innovation på området.

Danish Crowns topchef Jais Valeur har tidligere udtalt, at det er ”op ad bakke” for de plantebaserede produkter.

Også AgriWatch beskæftiger sig med debatindlægget i Jyllands-Posten.

Hvis Danish Crowns ledelse læste prognoserne for det globale kødforbrug, blev der muligvis ikke satset så stort på alternativerne. Læs for eksempel teksten herunder fra Bæredygtigt Landbrugs hjemmeside.

Verdens kødforbrug stiger

Af Christian Ingemann Nielsen, cin@blb.dk

Scroll to Top